Alla inlägg den 21 mars 2015

Av Johanna Bygdell - 21 mars 2015 21:07

Idag, vilken dag! Å igår! Brakstartade med spinning, börjar få snurr på det men är inte helt slut efter passet så finns lite att jobba på, eller så är jag bara sådär jävligt seg. :)

Drog till svallet å tänkte mig ett pass på eftermiddagen men råkade fastna i Birsta, ni vet det där svarta hålet, tidsmässigt... Hemma hos mamma å pappa bjuppades det på älgstek å ett glas rött. Njut!

Lördagen fick oxå en brakstart! Åt frulle å rekade kartor, sedan, på med bästa vätskesäcken från Ultraspire (Omega) å OL-pjucksen, lämnade kidsen med bästa momma å moffa för kvalitetstid å sen of mot en nostalgirunda...

Drog till Bergafjärden, isigt som fan. Blev stel löpstil eftersom skosserna inte greppa på den hårda isen. Valde skog när tillfälle fanns. Underbart! Lubba runt Måckelmyran via Algar. Hände något där vid Algar. Stigen försvann, hyggen som inte borde finnas fanns så det blev löpning i skog på känsla... Haha. Världens sämsta orienterare! Men kul!
Sladdade till slut ut på rätt stig å kunde öka farten lite. Rätt mycket snö kvar i skogen å skaren håller inte för tungviktare...

Passerade skogen vid Njurunda OKs klubbstuga; min moderklubb. Jäklar vad en nött skor här! Blev galet nostalgisk å tankarna landade på Per Lang, min tränare som ungdom. Han som aldrig sa nej utan bara pushade. Jag: vi springer runt mingen! per: Ok!
Jag var kanske 14-15, runt mingen är det kanske 2 mil.
Inser nu vad han faktiskt betytt, hur han påverkat mig. Synd att jag inte hann tala om det för honom...

Rundan fortsatte upp på dyketberget, mer hyggen, mindre stig, mer löpning efter karta... Löjligt jobbigt uppför berget, löjligt härligt!

Sedan drog jag till essviksvallen. Ännu mer hyggen. Va fan lixom! Var lost ett tag, blir så sjukt desorienterad av alla områden med stormfällor. Nåja. Läste in mig vid en jävligt stor sten å lubbade sedan upp på Slätberget.

Vackert som fan!

Rullade sen hem med fina 32 km loggade i klockan på typ 3 timmar. Helt ok med tanke på is, skogslöpning å all stillastående kartläsning.

Längtar efter ett långpass imorrn med, via klubbsjön, hoppas att det blir av...

Fylld av energi! Härligt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards