Alla inlägg den 8 juli 2017

Av Johanna Bygdell - 8 juli 2017 23:07

Förra måndagen persade jag på 5km. Makalöst. Vart kommer farten ifrån?

Snabbare än någonsin.

I veckan såg jag reklam för Nedansjö trail. 10km. Ja, varför inte. Bylopp är så härliga. Okomplicerade. Du åker dit, betalar en liten slant och får springa en fin bana. Jag är ju själv aktiv inom föreningslivet och vet jobbet som ligger bakom och stöttar det mer än gärna!

Nåja. 10km. Sneglade lite på kartan, så lagom ut. Sprang 14km på 3.59 i snitt i lördags så lite sliten var jag. Men farten. Vart kommer den ifrån? Mamma, pappa å brorsan anslöt för att hålla sebben å Linus sällskap. Suveräna familjen!

Träffade några kändisar så visste att några farthållare fans det. Banan började med rätt rejäl stigning. Jag tuggade på och efter knappt 2 km låg jag i tät. Tryckte på rätt bra, men ska du springa så kort så ska det göra ont så det är bara att gilla läget. Försökte grilla herrarna, lyckades rätt bra. Sprang i de flesta backarna med efter ca 6km blev det till att gå lite för baksidan började dra ihop sig.

Hade iaf en envis i ryggen som släppte lite emellanåt, men efter en lång stigning blev det nerför. (Surprise) och då blev jag passerad av ett fartvidunder. Gav upp i någon sekund men bestämde mig sen för att försöka hänga, hur jävla trött jag än var! Tyvärr var nerförslöpningen inte så teknisk så jag fick ingen fördel där. När vi skulle passera E14, en liten tunnel, missade han den och jag var i rygg. Sista rejäla stigningen, ca 1km från mål, låg jag först, men stumnade rejält och kunde inte göra mycket när första herre (Henrik Moberg) passerade på lätta fötter.

Han passerade mål på 43.04 och jag på 43.16 Snittade typ 4.30 och det är jag nöjd med. Inte helt nöjd med mina nerförslöpor dock. Finns lite att jobba med...

Laddade med Maurten och sprang i Inov8. Som brukligt. Sen gammalt. Haha...

Jag har dock slarvat med stretch och massage och anar strålning upp i ryggen. Ägnat kvällen till plågsam stund på boll...

I övrig känner jag lite frustration över att inte bli klar här hemma. Men försöker nöja mig med det jag hinner. Men ja, höga ambitioner i mycket. I allt.

Härnäst stundar high coast swimrun. Ska bli jäkligt roligt! Simmat alldeles för lite men de ger sig. Kör på vilja och lust.

Ska även köra lite trailkurs med inlöparna och så är det Öbackalufsen på onsdag. Dags för nytt pers på 5km?

I övrigt är det lite skralt på tävlingsplaneringen. Kanske en liten inbjudan till Ultravasan skulle väcka mitt intresse? Härnö trail är ju inbokat, vill inte missa! Det vill inte du heller...


roligast idag var ändå att komma i mål och mötas av barnen! Och få höra av en stolt Linus att han sprang barnloppet. Kändes så bra att se hur ögonen lyste på honom! Härliga ungar!

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards