Alla inlägg den 3 maj 2017

Av Johanna Bygdell - 3 maj 2017 23:41

Skuttar runt med ett leende på läpparna. Får försöka hindra mig från att springa, påminna mig om den där lördagen för 1,5 veckor sedan... men det är svårt. Det spritter i kroppen. Jag sprang igår. Orientering. På Fälleberget. Magiskt. Och bra gick det. Och stark kände jag mig. Men lite trött i ljumskarna blev jag allt...

Ok, inte helt pigg i benen. Erkänner. Och idag var det pass på Sports. Fan va jag älskar löpning, och se hur andra finner kärlek till det. Att springa med andra människor som oxå gillar det, se dem utvecklas. Göra framsteg. Finna glädjen. I rörelsen. Det får mig att må ännu bättre. Att få dela det med andra människor. Oavsett nivå! Nej, jag är inte farlig att springa med. Jag anpassar mig till sällskapet, annars springer jag utan, skitenkelt....
Pangade styrka med Anna innan. Suveränt pass. Känner hur rygg och mage växer sig ännu starkare, en nödvändighet för löpningen.

Annars så börjar saker sjunka in lite. Hur länge ska jag leva på det här? Ja, första veckan har jag varit glad över att jag kom under 17 timmar så jag torde väl gå runt och vara glad på grund av TEC i minst två veckor till tänker jag. Gör det gärna.

Idag mekade jag lite. Längtar ut! Bytte däck och fick ordning på växlarna, lutar åt cykling imorrn!!! Och i helgen! Jösses vad det ska cyklas.

Skita ner mig oxå. Brukligt.

Imorrn ska det springas igen. Intervaller med jobbet. Så jävla härligt. Vi ska ut i skogen och skutta. Alla kommer le och vara glada, om inte innan så iaf efter...

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards