Direktlänk till inlägg 20 september 2016

Att inte kunna säga nej...

Av Johanna Bygdell - 20 september 2016 16:42

Jag försöker komma tillbaka på planen. Ryggen krånglar inte alls som förut men är en grotesk tid på jobbet så den träning som blir av blir av. Blicken är lyft mot Härnö Trail, Midälvastafetten och därefter 25-manna.

Mest stryk fick ryggen av sprint-km: 2 km intensiv orientering på asfalt. Eller 3,5km löpning i maxtempo med allt för mycket bommar och även fusk. Genade genom förbjuden vegetation på ett ställe. Stod å funderade lite och det såg så upptrampat ut. Erkände. Skämdes. Haha... Sen vilade jag massor.

Igår blev det inga intervaller. Mens och slut i huvudet. Och feberkänsla. Mens kan göra sånt. Blev tevespel med kidsen istället. Men i morse skuttade jag ur sängen och drog ut i sommarvärmen å plöjde runt Örsjön.

Löjligt mörkt ute. Fantastiskt!

Kändes bra.

Hem, frukost, packa simkläder, det kanske blir lunchpass.

Får frågan om jag vill ut och vara hare åt en lidingöloppslöpare. Svarar ja och föreslår Örsjön. Det går inte att springa den för många gånger.

Men hallå?! Du skulle ju simma? VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG? Varför är du en sån jävla addict?

Det blev ett bra pass. Oväntat snabbt. För snabbt? Stel nu. Linus vill åka på orientering. Jag säger självklart ja!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bygdell - 3 november 2019 11:03

2017, i storform. Men tävlat mycket. Och långt. Startar i Kullamannen och springer fort. Men får kliva av alldeles innan kullen på grund av smärta i höften som inte känns bra. 2018, i form men motivationsproblem. Vaknar till men skadar mig. DNS. ...

Av Johanna Bygdell - 15 juni 2019 16:54

44km och 2200 höjdmeter. I Miranda Do Corvo, Portugal. Omväxlande bana, bitvis underbart teknisk, sådär att fyrhjulsdrift behövs. Bitvis mer lättlöpt men mjuka stigar. 22 km upp. 22 km ner. Jättener. Ner känns alltid mycket mer än upp tycker jag.I år...

Av Johanna Bygdell - 26 september 2018 23:38

I valet och (s)kvalet. Marsliden eller falu swimrun? Med två platser lediga till det förstnämnda och min svaghet för berg och fjäll så föll valet på Marsliden. Verkade som episkt. 50 deltagare. Genuint. Skapat av löpare, för löpare. En karta med reko...

Av Johanna Bygdell - 14 maj 2018 22:06

I lördags, 06.00 sprang jag VM i trail i Spanien. 88 km, 5000 höjdmeter avverkades på knappa 11 timmar. Det räckte till en 16:e plats. 03.15 i morse klev jag upp för att påbörja resan hem till Härnösand. 19.00 klev jag in genom dörren tillsammans...

Av Johanna Bygdell - 7 december 2017 18:46

Hjulen har snurrat fort. Jättefort. En fenomenal säsong avslutades lite tråkigt med att jag tvingades kliva av ett lopp, men samtidigt, jag var inte förvånad. Jag är förvånad över att jag hållit så länge som jag gjort... Skadan som innebar löpvil...

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards