Alla inlägg den 31 augusti 2016

Av Johanna Bygdell - 31 augusti 2016 23:12

Idag sprang jag Härnö Trail. Jag blev trött. I benen. De ville inte springa. Jag fick gå. Jag försökte trycka i mig energi för att återfå kraften att ta mig runt. Lakritskräm. Sen banan. Vattnet tog slut. Det flimra för ögonen och mjölksyran sprutade i benen i uppförsbackarna.

Mitt sällskap var oförskämt pigg. Skuttade fram. Och såg glad ut. Jag kände mig som ett kylskåp. Sällskapet såg nöjd ut. Nöjd för att springa och nöjd för att vara så pigg när jag var så trött. Jag unnar mitt sällskap det. Jag blir trött, men det händer inte så ofta.

Jag letade febrilt efter förklaringar och hittade några för många.

Men sällskapet såg glad ut. Det kändes bra. Jag tycker om när folk ser glada och energifyllda ut, speciellt när de springer. Sådär bekymmersfria. Försvinner i nuet.

Tack för idag. Jag är glad, och tacksam. Jag är trött. Jävligt trött. Sånt känns oxå bra. Så längesen jag blev fysiskt utmattad. Hellre det än psykiskt. Det blir/är jag alldeles för ofta.

Dock hatar jag känslan av att inte kunna kontrollera det, men när det gäller fysisk utmattning vet jag att det stärker mig och min kropp. Jag önskar jag kunde säga detsamma om psykiskt utmattning...

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards