Direktlänk till inlägg 5 augusti 2016

Att brottas med besvikelser

Av Johanna Bygdell - 5 augusti 2016 09:59

Den här säsongen har ju inte blivit som jag tänkt. Alls. Idag gick starten för det som varit mitt mål; Tierra Arctic Ultra, 120 km längs Kungsleden. Igår sprang jag 16km i lite högre fart utan allt för mycket smärta. Det är stor skillnad mellan 16 km och 120.

Men jag har förlikat mig och längtar till vinterträningen. Börjar faktiskt längta lite till jobbet och vardagen. Nog för att det finns tid för mycket på semestern, men jag är en rutinmänniska och har lättare att får saker gjorda om kniven är mot strupen. Nu har jag hela dagarna på mig att träna och det resulterar ofta i att det inte blir något alls. Men har snarare med att motivationen inte riktigt finns. Rädslan för att smärtan ska slå till. Ett löppass i veckan ligger sommarens snitt på. Och jag känner mig inte missnöjd.

Sommaren har ägnats åt familjehäng, husomsorg, bad, och lite träning. Ryggen har fått vila.

Något jag hittat under sommaren är rumpan. Jag har träningsvärk. Jag hoppas och intalar mig att det är rumpan som är nyckeln. Den har varit urkopplad i minst två års tid. Min baksida lår är stark. Min länd är stark. För starka. För de tar i istället för rumpan. Att lära om tar tid och ork. Fokus på rätt utförda rörelser istället för hastighet och mängd.

I helgen är det även Axa fjällmara. Kommer ihåg smärtan som igår. Frustrationen när kroppen inte svarar. Illamåendet och yrseln efter sista vätskestationen. Oförmågan att springa.

Idag lever hoppet igen. Jag har hela vintern på mig att få ordning på kroppen!!! Och jag tror jag kommer lyckas.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bygdell - 3 november 2019 11:03

2017, i storform. Men tävlat mycket. Och långt. Startar i Kullamannen och springer fort. Men får kliva av alldeles innan kullen på grund av smärta i höften som inte känns bra. 2018, i form men motivationsproblem. Vaknar till men skadar mig. DNS. ...

Av Johanna Bygdell - 15 juni 2019 16:54

44km och 2200 höjdmeter. I Miranda Do Corvo, Portugal. Omväxlande bana, bitvis underbart teknisk, sådär att fyrhjulsdrift behövs. Bitvis mer lättlöpt men mjuka stigar. 22 km upp. 22 km ner. Jättener. Ner känns alltid mycket mer än upp tycker jag.I år...

Av Johanna Bygdell - 26 september 2018 23:38

I valet och (s)kvalet. Marsliden eller falu swimrun? Med två platser lediga till det förstnämnda och min svaghet för berg och fjäll så föll valet på Marsliden. Verkade som episkt. 50 deltagare. Genuint. Skapat av löpare, för löpare. En karta med reko...

Av Johanna Bygdell - 14 maj 2018 22:06

I lördags, 06.00 sprang jag VM i trail i Spanien. 88 km, 5000 höjdmeter avverkades på knappa 11 timmar. Det räckte till en 16:e plats. 03.15 i morse klev jag upp för att påbörja resan hem till Härnösand. 19.00 klev jag in genom dörren tillsammans...

Av Johanna Bygdell - 7 december 2017 18:46

Hjulen har snurrat fort. Jättefort. En fenomenal säsong avslutades lite tråkigt med att jag tvingades kliva av ett lopp, men samtidigt, jag var inte förvånad. Jag är förvånad över att jag hållit så länge som jag gjort... Skadan som innebar löpvil...

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards