Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av Johanna Bygdell - 4 augusti 2016 21:50

Long time no run. Typ en vecka sen. Abstinens. Ja, sen jag sprang trailbanan. Har annars slagit sommarens rekord i löpning och sprungit två ggr denna vecka! Dra mig baklängelse! Och hittat rumpan har jag! Hooooppas den är lösningen på ryggen.

Nåja, tänkte skriva om Härnö Trail. Jag har haft äran att sprungit den i sällskap med andra glada själar och tänkte lämna lite tips till er alla som ännu inte sprungit den.

Den är tuff, både tekniskt och fysiskt. Mest tekniskt, men är du inte van terräng och obanat kommer den tuffa tekniska utmaningen drabba det fysiska.

Jag rekommenderar terrängskor, vid blött väder metalldubb. Om skorna har grepp blir det mycket roligare!

Hur förbereder du dig då? Ja, träna trail. Spring på stigar, spring i skogen, spring i backar. Glöm inte nedför. Där tjänar du tid, och kraft. Men träna på att springa terräng, det är enda sättet att bli bra på det. Och det är så roligt! Kan du provspringa banan, gör det! Den är fantastisk! Jag skulle kunna springa den varje dag!

Sedan till det här med tidåtgång. Ta din tid på en halvmara på grus/asfalt, och så dubblar du den. Då har du ungefärlig tid för att ta dig runt de 23 kilometrarna. Det säger lite om banan...

För att komma runt banan just nu krävs det lite kartkunskap för den är inte markerad. Den 16/8 18.00 på vårdkasen drar Härnösands OK igång orienteringssäsongen igen. Vill du lära dig hitta nya stigar och testa en ny nivå av traillöpning rekommenderar jag dig att hänga med på träningarna. Det finns grupper för både vuxna och barn, från nybörjare till elit.



Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards