Alla inlägg den 28 juni 2016

Av Johanna Bygdell - 28 juni 2016 22:27

Jag ältar. Jag gnäller. Jag mal på. Förlåt. Men det är så jävla jobbigt och frustrerande.

Igår fick jag avbryta intervallerna. Stel i ryggen. Trött i den. Energilös i kroppen. Ont. Så var det innan, körde ändå. Började nypa vid bröstryggen. Som att kotorna trycktes ihop. Jag funderade på om jag skulle köra ändå men avbröt. Försökte köra en 400-ing men bröt efter 200. Sen drog jag hem. Med tårarna brännande bakom ögonen.

Idag skulle jag springa. Ville springa. Skulle fan springa. Sprang inte.

Ryggen värker. Är trött. Känns bäst när jag sitter som en säck potatis.

Frustration och sorg. Det är så jävla viktigt att få springa! Det betyder så mycket. Det gör så mycket.

Men jag förstår att något inte är bra då kroppen inte vill springa. Jag orkar inte spring för kroppen gör för ont och jag orkar inte med att den kanske gör ännu ondare. Ont i muskler är en sak, men ont av stötar, ont av stötarna som varje löpsteg ger. Det går inte.

Jag vet inte vad som är fel. Jag vet inte. Proverna är bra. Tydligen. Men jag är inte bra.

Förlåt för mitt eviga tjat. Mitt gnäll. Mitt ältande. Men det är så frustrerande. Jag ÄLSKAR att springa. Ju längre desto bättre. Vad kan ersätta löpningen och den frihet den ger? Och glädje.

Ta bort det du gillar mest. Då vet du.

Kroppen är min bästa vän. Eller var. Nu är det min ovän. Dumma dej.

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards