Direktlänk till inlägg 27 juni 2016

Självplågan och sorg

Av Johanna Bygdell - 27 juni 2016 07:46

Förra veckan tränade jag rekordlite. Det bara blev så. Midsommar tillbringade vi i Sönsvall å jag passade på att inviga våtdräkten i dyket.

Ovant. Simmar hellre i baddräkt. Och så är jag vattenrädd. Tycker det är oerhört obehagligt att doppa huvudet och därför blir crawl svårt. Jag vet inte vad jag är rädd för, monster, hajar, fiskar, bävrar samt allt annat jag kan komma på. Har jag sällskap är det lättare, men tänker att det är som skogsskräcken och den har jag ju nästan blivit av med...

När vi skulle hem tog Klippan (maken, bestämt mig för att kalla honom det eftersom han står där stadigt och stabilt medan jag virvlar runt som nån jävla orkan) barnen i bilen å jag fick ta mig hem själv. På cykeln. Wroom Wroom. Propaganda! Oj!

Asså oj! Sol, vindstilla och varmt. Ska jag klaga på något är det på flygfän som var i ansikten, eller flög in i ansiktet. 8,2 mil och 2,45 Tim. Lövly!

Igår valde barnen att kliva upp 05.30 Dock fick jag sova 1,5 timme i soffan vilket medför viss ledbrutenhet. Trötta barn å trötta föräldrar. Vi drog till en grotta utanför älandsbro. Klippan han fantastisk koll på oväntade platser.

Japp, en cache låg där oxå... :)


Efter jag klippt gräset började det ila och bränna i ryggraden. Tvärslut i den. Låg i fosterställning och tyckte oerhört synd om mig själv. Ingen träning alltså. Tryckte i mig Ipren å tröståt bilar.

I morse när jag vaknade hängde det kvar. Släpade mig till gymmet för lite crosstrainer. Men nej. Inte bättre. Smärtan är mest intensiv i bröstrygg, bränner och isar där. Är trött i nacke och bröstrygg, orkar inte hålla upp huvet typ. Blir som en ostkrok. Men det ilar i hela ryggraden och skjuter ut i skinkor ner mot låren. Känner mig muskulärt slut. Googlade sjukdomar igår. Ställde 1,5 diagnos på mig själv. Jag är så jävla frustrerad!

Tårarna spränger bakom ögonen och klumpen i halsen växer. Frustration och besvikelse över kroppen.

Den här dagen! Ett år sedan. Jag blir varm av tanken på känslan efter målgång. Eller under hela loppet. Hur jag nästan klev av vid skule på grund av magen, men hur det vände.

Kommer jag någonsin kunna göra om det? Inte som det känns just nu och det gör ont att känna så. Jag identifierar mig med ultralöpningen. Det är det jag vill göra! Det är det jag kan (kunde)!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bygdell - 3 november 2019 11:03

2017, i storform. Men tävlat mycket. Och långt. Startar i Kullamannen och springer fort. Men får kliva av alldeles innan kullen på grund av smärta i höften som inte känns bra. 2018, i form men motivationsproblem. Vaknar till men skadar mig. DNS. ...

Av Johanna Bygdell - 15 juni 2019 16:54

44km och 2200 höjdmeter. I Miranda Do Corvo, Portugal. Omväxlande bana, bitvis underbart teknisk, sådär att fyrhjulsdrift behövs. Bitvis mer lättlöpt men mjuka stigar. 22 km upp. 22 km ner. Jättener. Ner känns alltid mycket mer än upp tycker jag.I år...

Av Johanna Bygdell - 26 september 2018 23:38

I valet och (s)kvalet. Marsliden eller falu swimrun? Med två platser lediga till det förstnämnda och min svaghet för berg och fjäll så föll valet på Marsliden. Verkade som episkt. 50 deltagare. Genuint. Skapat av löpare, för löpare. En karta med reko...

Av Johanna Bygdell - 14 maj 2018 22:06

I lördags, 06.00 sprang jag VM i trail i Spanien. 88 km, 5000 höjdmeter avverkades på knappa 11 timmar. Det räckte till en 16:e plats. 03.15 i morse klev jag upp för att påbörja resan hem till Härnösand. 19.00 klev jag in genom dörren tillsammans...

Av Johanna Bygdell - 7 december 2017 18:46

Hjulen har snurrat fort. Jättefort. En fenomenal säsong avslutades lite tråkigt med att jag tvingades kliva av ett lopp, men samtidigt, jag var inte förvånad. Jag är förvånad över att jag hållit så länge som jag gjort... Skadan som innebar löpvil...

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards