Alla inlägg den 27 december 2015

Av Johanna Bygdell - 27 december 2015 18:32

Dagar kvar till Sandsjöbacka: 18
Nuläge: cold uppcoming!
Odds: inte alls otippat.

Efter makens och sebbens hostande i drygt ett månads tid (typ) är jag ju inte i svår chock över att jag börjar känna mig förkyld. Likväl tycker jag det är fördjävligt! Jag har fegat på med träningen på grund av smittorisker och sömnbrist, men ändå klarar jag mig inte.

Nådastöten blev nog natten till lördag då sebbe höll låda. Han är inne i en period som ger oändligt många gråa hår och alldeles för lite sömn...

Ja, tränade ju trots sömnbrist. Dumt. Tyckte jag schtekträna lite men det blev för mycket ändå. Skulle jogga idag men när luftrören började kännas av valde jag soffa ist.

Ett fint pass på julafton iaf! Jogg med syskonen runt Nyhamn å sedan benpass på päronens baksida. Fint som snus! Eller choklad...

Planen för denna sjukdomstid är följande:
Söndag kväll och natt: sjuk. Lite feber och snuva.
Måndag: lite seg på morgonen, märkbart tillfrisknande under dagen. Springsug framåt kvällen.
Tisdag: pigg! Skuttar upp ut sängen. Tar det dock lugnt å nöjer mig med ett fartlekspass på 10-15km
Onsdag: har jag varit sjuk? 35km härlig löpning till bekanta där nyår skall firas. Pangar gymmet på eftermiddagen med polarn.
Torsdag: fartlekspass på ca 15-km till gymmet
Fredag: inte mycket. Gym kanske?

Hur superbt låter inte det?

Ledsnade för övrigt på julmat å tryckte i mig en liter spenatspoppa ist.

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards