Alla inlägg under augusti 2015

Av Johanna Bygdell - 4 augusti 2015 23:39

jag vet inte vad det är för fel på mig. Jag inser inte mina begränsningar utan bara gör saker. Så dumt. Jag har tydligen fått någon slags övertro på mig själv, hävdar att jag är bra, men suger lite att jag inte riktigt lyckas med det jag vill. Och blir sur för att resultatet är så dåligt, fast är resultatet dåligt? Kan jag förvänta mig att springa i klass med världseliten när jag tränar kanske 1/5 del av den orientering de tränar? Å kan jag förvänta mig att cykla 66km, varav 30km i skog, på 3 timmar när jag hittills i år cyklat ett pass i skog, på 5 km. Å det var på typ elljusspår.

Jag är dålig på realism. Jag är ingen realist. Sånt är tråkigt. Jag kan inte vara med på tävlingar "bara för att delta". Någonstans inom mig finns tron på att bara jag har en fantastisk dag så spöar jag skiten ur alla. Det driver mig. Fuck realism!



Nåja. Tillbaka till loppet. 66 km. Start i Långviksmon. Rysningar av behag på väg upp till Ö-vik på grund av Höga Kustenleden. 15 timmar till fots, 1 timme med bil.

Satte nummerlappen som skulle vara på cykeln på tröjan å vice versa. Orka inte byta. Testade första 3 km på banan. Haha. Skrattade åt mig själv och mitt beslut att vara med. Övriga tävlande meckade med dämpning och skruvade å hade sig. Jag var glad att jag hade dämpning. Kände mig sponsrad; kläder från syrran å cykeln är brorsans gamla från härligt 90-tal. Pannbenet är mitt.

Varför anmälde jag mig? Hörde rykte om att det är få anmälda så det kanske inte blir av några fler gånger, alltså kanske sista chansen. Anmälde mig självklart i tävlingsklass, något annat alternativ finns inte! Kikade på motståndet å rankade mig inte sist iaf. Jag vill ju vinna. Haha... Ödmjukt och realistiskt.

Dags för start. Alla cyklade ifrån mig. Ut på en liten rotig stig. Smalt. Sand. Spårigt. Skutt, skutt, vingel, vingel. Vacker tallhed.

Ut på skogsbilväg. Cykla som en gnu, cykla om. In i skogen, fel växel, av cykeln, omcyklad. Distanserad. Ut på grusväg. Cykla om, jaga på. Ut i skog, fel växel, kedja hoppar. Omcyklad.

Ja, sådär höll det på. Lagom uppför på stigar går det bra. På vägar går det fantastiskt bra. På allt annat suger jag. Haha...

Visste att vi var fyra tjejer föranmälda i tävlingsklass. Passerade två i en härlig uppförsbacke. Tävlingshjärnan vaknar. Visste (hoppades) att vi avklarat den mesta skogen, å jag ägde på väg!

Vätska efter 30 km. Hade inte med mig något eget. Smart!!! Eller inte. Du blir varm av att cykla, spec i supertröja...

Nästa vätska kom vid ca 50km. Då började jag bli låg och riktigt törstig. Fyllde på vad jag kunde. Sista milen var en plåga. Sista 3 km övervägde jag att lägga mig i blåbärsriset å äta blåbär!


Jag rullade i mål på typ 3.39, 25 min efter segraren. Belönade mig med thaimat.

Surt sa räven att två hade efteranmält
Sig eftersom det petade ner mig till 4:e plats. Men jag kom inte sist. Jag kom i mål. Jag överlevde. Jag ramlade inte. Jag tyckte kanske inte att det var jättekul men banan var fantastiskt fin! Skulle hellre sprungit den! :) skulle antagligen gått nästan lika fort... Haha.. Nej. Skoja bara. Eller i skogen skulle det gått fortare.

Jag borde ha tränat mer grenspecifikt innan. Jag borde ha ätit något efter frukosten 07.00 eftersom starten var 11. Jag borde ha haft med mig vätska och energi. Cykling är en jävla materialsport!

Lite samma lika som när jag sprang min första ultra, fast ultran älskade jag!

Det negativa som kommit ut från detta är att min rygg är inte glad på mig. Inte alls. Fick avbryta intervallpasset igår. Besökte Sjukgymnasthåkan idag som behandlade mig å gav mig träningsförbud idag. Även blåbärsplockningsförbud.

Jag har nu smetat in ryggen med tigerbalsam. Masserat den med en boll å ser fram emot att vara riktigt vass på morgondagens vertical run i Åre! Deru!

Åter till min övertro på mig själv. Jag förstår den inte. Bottnar det i att jag för första gången i mitt liv hårdsatsat mot något (som inte blir av) och därför booztar mig själv genom att intala mig att jag är jävligt tränad å bra? Haha... Märkligt. Eller är det åldersnoja? 33-årskris?

Ja. Vi får väl se. Just nu grubblas det mycket. På framtiden. Den idrottsliga.

Ja.. Vi får väl se...

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards