Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

Hela sig själv

Av Johanna Bygdell - 12 augusti 2015 23:04

när du tränar sliter du på musklerna. För att du ska få resultat av träningen måste du vila och äta så musklerna har möjlighet att bygga upp sig...

Ingen nyhet. Inte för mig iaf. Men insikten blev ny. Att jag inte gör så. Eller att min definition av vila kanske är liiiite fel. Haha...

Idag besökte jag äntligen Håkan. Han stack nålar i mig å kopplade på ström. Sen sa han att jag ska "vila" i 4 veckor. Imorgon får jag ta en promenad. Snällt.

Jag har lust att skita i vad han säger. Men samtidigt har jag ju testat att bara köra på, jag kanske ska låta bli det nu. Ser ändå säsongen som lite körd och brottas med motivationsproblem sedan VM-eländet. Så jag kanske ska lyssna, reflektera och se vad som händer. Snart vinterträning, längtar som fan! Ska bara fixa ett redigt mål...

Ja. Hur blev det såhär då? Först å främst. Jag kan inte vila. Jag vilar fel. Vila är inte 8 timmar på kontoret eller renovering hemma. Men jag älskar att träna å kör så länge kroppen orkar. Kroppen kanske orkar men nådastöten blev det mentala tror jag. Våren har varit stressig. Inte att jag haft 1000 saker att göra men det mentala har inte mäktat med. Min ambition har en tendens att skena då och att underprestera är jobbigt. Jag har inte hunnit reda ut tankarna i huvudet utan bara lagt dem på hög.

Sen kom VM och äggröran av allt var ett faktum. Motivation dalade som en fallande stjärna och jag tränade fel, vilade fel, åt fel, allt blev fel. Prestationen på oringen blev inte vad jag hoppats och ryggen börja spöka. Sätter plåster på såret men håller inte under axa. Besvikelse och tårar.

Och där är jag nu. Men jag sliter i handbromsen och försöker börja med att hantera det jag känner jag kan hantera. Ett steg i taget.

Och jag känner lugn. Det är skönt. Jag drömmer om hårda pass på gymmet, intervaller och långpass, men har ingen panik eller ångest över det. Och det är skönt.

Nu forsätter jag med ett steg i taget. Det blir bra det här!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bygdell - 3 november 2019 11:03

2017, i storform. Men tävlat mycket. Och långt. Startar i Kullamannen och springer fort. Men får kliva av alldeles innan kullen på grund av smärta i höften som inte känns bra. 2018, i form men motivationsproblem. Vaknar till men skadar mig. DNS. ...

Av Johanna Bygdell - 15 juni 2019 16:54

44km och 2200 höjdmeter. I Miranda Do Corvo, Portugal. Omväxlande bana, bitvis underbart teknisk, sådär att fyrhjulsdrift behövs. Bitvis mer lättlöpt men mjuka stigar. 22 km upp. 22 km ner. Jättener. Ner känns alltid mycket mer än upp tycker jag.I år...

Av Johanna Bygdell - 26 september 2018 23:38

I valet och (s)kvalet. Marsliden eller falu swimrun? Med två platser lediga till det förstnämnda och min svaghet för berg och fjäll så föll valet på Marsliden. Verkade som episkt. 50 deltagare. Genuint. Skapat av löpare, för löpare. En karta med reko...

Av Johanna Bygdell - 14 maj 2018 22:06

I lördags, 06.00 sprang jag VM i trail i Spanien. 88 km, 5000 höjdmeter avverkades på knappa 11 timmar. Det räckte till en 16:e plats. 03.15 i morse klev jag upp för att påbörja resan hem till Härnösand. 19.00 klev jag in genom dörren tillsammans...

Av Johanna Bygdell - 7 december 2017 18:46

Hjulen har snurrat fort. Jättefort. En fenomenal säsong avslutades lite tråkigt med att jag tvingades kliva av ett lopp, men samtidigt, jag var inte förvånad. Jag är förvånad över att jag hållit så länge som jag gjort... Skadan som innebar löpvil...

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards