Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Johanna Bygdell - 14 juli 2015 23:35

jag bad om Quick fix å fick det. Försöker hindra benen från att springa iväg. De vill lixom skutta, springa långt, springa fort, bara spriiiiinga! Jag trodde de kändes ok innan, att de var på bättringsvägen, men nu! Shit pomfritt! Sebbe (inte sebbelito) tryckte på min ena lårmuskel och jag skrek. Jävlar va ont. Sen fick jag ström i benen.

Å sen blev jag frisk!

Nu skall jag helst typ vila... Haha... Springa lite på fredag. Det är tisdag idag... Kan ju inte skada att simma lite väl?

För övrigt så borde Sebbe ta emot folk. Kunnig som fan! Å fattar det här med uthållighetsidrott. Tar han emot folk så kommer jag rekommendera alla jag känner att gå dit.

Nu ska jag sova... Jag kommer drömma om löpning inatt. Haha...

Av Johanna Bygdell - 14 juli 2015 13:01

på söndag drar oringen igång. Jag känner mig inte snabb. Ett intervallpass har upplevts. Kändes bra då. Igår skulle jag ut å tugga runt Örsjön tänkte jag men fick tänka om redan vid badhuset. Kroppen svarade inte. Varje steg kändes jobbigt. Kände mig så svag. Blev en mil ist. Försökte lyfta benen lite, insåg att där är lite utav problemet. Det går inte att lyfta benen. Pressade ner en km til 4.20 men det var inte behagligt såsom det brukar vara.

Stretch!

I morse drog jag till gymmet. Körde Johannas grymma benpass. Inte alls med den energi och frenesi som jag är van! Jävla ben! Framsida lår å höftböjaren, svaga som attan.

Stretchade. Känns mjukt men tror jag är stel.

Googlat. Självklart! Låter som något som är vanligt förekommande hos ultralöpare. Löpstilen blir ju lite annorlunda när du springer 13 mil. Men hur undviker jag detta?

Testar styrka nu och stretch. Hoppas på under. :)

Är ju ny i ultravärlden. Gör misstaget å ser hur andra klarar det. Vilar två dagar å sen fullt ös. Jag vill oxå kunna det!

Nåja... Learning by doing.

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards