Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Johanna Bygdell - 10 juli 2015 16:34

kroppen ville ju absolut inte som jag. Hade inte simhallen varit stängd hade jag varit där men nu blev det vila ist. Japp, om kroppen säger aj så lyder jag.

Körde dock kettlebells igår och lyckades väcka benen lite. Idag kom Maria på besök. Vi drog till "vårtan" å tugga backe. Jävlar va najs!

Första gick lätt. Efter andra lovade jag mig själv att det är ok att köra bara tre, hittade på 70-11 olika anledningar till att jag inte bör köra så många. Efter tredje insåg jag att jag kan inte sluta på ojämnt antal. Ägnade vägen ner åt att försöka få maginnehållet att stanna kvar.

Men det är ju så skönt! Så underbar känsla att få pressa kroppen, den säger sluta men du bara tuggar på... Mind over matter!

Farten är ju inte den högsta på de här intervallerna utan det ska ju bara tuggas. Sex stycken är eg mer ultimat än fyra, men brukar börja med fyra... Med tanke på lårhistorien de senaste dagarna tror jag tre blir bra. Läääängtar efter lugnare träning imorrn. Karta i hand och lufs typ.

Kroppen längtar efter långpass. Ut å njuta i 3-4 mil. Planlöst, avslappnat. Bara tugga. Men nu ska ju farten till. Eller har jag nått en brytpunkt? Är löpningen roligare än orienteringen? Går de att kombinera? Är lite sugen på Ultravasan. Se vad jag går för när det inte är så kuperat och inte så tekniskt... Frågan är om kroppen pallar det... Spännande. Sen är det ju Xterra just nu. Skulle vara kul å testa någon gång. Svagheten är ju helt klart cyklingen men ja. Kul å testa.

Hittade en rolig nyhet på ultradistans.se. http://www.ultradistans.se/?p=1682

Fan. Springa långt är läckert. Jävligt läckert.

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards