Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Johanna Bygdell - 15 juni 2015 20:44

I lördags var det dags för en av årets höjdpunkter: urskogsloppet i Björna. Samtidigt hålls Björnadagarna så det är lite av en folkfest. Urskogsloppet är sådär härligt gemytligt. Traillöpning och löplopp när det är som bäst! Femte året av sju jag är med och gillar det mer och mer för varje år. Stämningen bland löparna är härligt avslappnad och den fantastiska arrangörsskaran är härligt engagerade, för att inte tala om publiken som står dels vid vätskestationerna men även ute längs banan, mitt i skogen. De rapporterar placering och tid bakom. Å det bästa av allt, när du hejas fram längs upploppet.

Banan är riktigt fin. Bjuder på kupering och är teknisk. Om jag ska klaga på något så är det sträckan av grusväg, den skulle jag gärna undvika, är inte riktig min styrka det där med att springa där det är platt, jämnt å fint...

Löpformen är mitt livs bästa och det syntes på resultatet. 19.5 km på 1.32.39, ca 4.40 bättre än min tidigare tid och slog nytt rekord med 4.30 Gick i mål ca 6 min efter herrsegraren. När jag kom ut på grusvägen (efter 12 km) låg jag, enligt uppgiftslämnande publik, 3 min efter, så jag är bevisligen bättre i skog än på grus. :)

Nu är det två veckor kvar till semester och brakstarten med High Coast Ultra. 13 njutningsfulla mil.

Kroppen strejkar lite. Stod flytt på schemat igår och vila idag. Men imorrn kanske det blir lite slalombacke... Vi får se... Det flurerar sjukor på jobbet. Borde slippa jobba på grund av det... :)

Ingen gruvmora iår, men en stilig filur... :)

Premiärade med mina mudclaws med. Ska ut på dem någon gång till innan de får domen... :)

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards