Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

Målbild

Av Johanna Bygdell - 5 juni 2015 22:23

Fy fan vilken målbild jag hade. Det slog mig idag. Det gjorde ont. Jävligt ont. Nöp till i magen och det sved bakom ögonen. Längtar efter första passet utan svid bakom ögonen å klump i halsen.

Det började med känslan innan resan. Känslan på plats. Känslan då tävlingarna närmar sig. Känslan då tävlingen är där. Ingen nervositet. Självförtroende. Känslan under loppet. Känslan vid målgång. Känslan då namnet läses upp och jag skall upp på pallen. Hur kliver jag upp på pallen? Skoja till det? Seriöst?

Målbilden har byggts på efter varje pass. Intensifierats. Målbilden har motiverat mig de där kvällarna då regnet piskar och mörkret är totalt. Målbilden har motiverat mig att fortsätta fast det gjort ont. Trotsa rädslor, trotsa kropp.

Nu är den borta. Och det gör ont. Jätteont. Jag är förvånad, jag visste inte om det här men det har kommit som en insikt nu, nu när den är raserad och värdelös.

Mitt val. Helt och hållet. Men fanns inget alternativ. Inte för mig. Inte för mina principer. Inte för min motivation.

Jag brukar kräva Max 1.5 timme att sura och vara bitter, förbannad och älta. Ger mig själv den tid jag behöver nu.

Började morgonen med en fin runda. Förbi Sälsten.

Lugn jogg och sedan en till runda med energigivande Anna och Kicki. Jag hoppas motivationen kommer tillbaka... Drog ut å cykla med sebben med. Jobbigt. Jag trött eller han tung? Haha...

Orientering imorrn, tävling. Kan och får gå hur som helst. Förväntningarna är noll. Kommer jag till start är det en seger.

Att det blev såhär! Fan alltså. Å att jag blir så besviken. Men första gången jag högt uttalat en satsning för mig själv... Ska nog aldrig göra det igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Bygdell - 3 november 2019 11:03

2017, i storform. Men tävlat mycket. Och långt. Startar i Kullamannen och springer fort. Men får kliva av alldeles innan kullen på grund av smärta i höften som inte känns bra. 2018, i form men motivationsproblem. Vaknar till men skadar mig. DNS. ...

Av Johanna Bygdell - 15 juni 2019 16:54

44km och 2200 höjdmeter. I Miranda Do Corvo, Portugal. Omväxlande bana, bitvis underbart teknisk, sådär att fyrhjulsdrift behövs. Bitvis mer lättlöpt men mjuka stigar. 22 km upp. 22 km ner. Jättener. Ner känns alltid mycket mer än upp tycker jag.I år...

Av Johanna Bygdell - 26 september 2018 23:38

I valet och (s)kvalet. Marsliden eller falu swimrun? Med två platser lediga till det förstnämnda och min svaghet för berg och fjäll så föll valet på Marsliden. Verkade som episkt. 50 deltagare. Genuint. Skapat av löpare, för löpare. En karta med reko...

Av Johanna Bygdell - 14 maj 2018 22:06

I lördags, 06.00 sprang jag VM i trail i Spanien. 88 km, 5000 höjdmeter avverkades på knappa 11 timmar. Det räckte till en 16:e plats. 03.15 i morse klev jag upp för att påbörja resan hem till Härnösand. 19.00 klev jag in genom dörren tillsammans...

Av Johanna Bygdell - 7 december 2017 18:46

Hjulen har snurrat fort. Jättefort. En fenomenal säsong avslutades lite tråkigt med att jag tvingades kliva av ett lopp, men samtidigt, jag var inte förvånad. Jag är förvånad över att jag hållit så länge som jag gjort... Skadan som innebar löpvil...

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards