Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Johanna Bygdell - 14 maj 2015 21:08

jakten på stabilitet och självförtroende förde mig och familjen till Järvsö. Planen har hela våren varit Swedish League i Säter, men resultaten jag åstadkommit hittills i år gjorde det tvunget att tänka om.

Den senaste tiden har jag vacklat. Min orientering har varit på D14 nivå, synd att jag inte springer banor på den nivån... Noll framförhållning, stress, ofokus, orationell osv... Dock har jag haft självförtroende i löpningen, vilket förvärrat frustrationen över orienteringen. Jag är snabb, men jag lyckas ju inte bevisa det!

Nu senast har jag börjat vackla på min löpförmåga... Varför har jag gått och inbillat mig att jag kan springa fort?

Omstart. Dagens tävling handlade om orientering. Det skall gå så lugnt att jag inte gör någon större bom, samtidigt ska det finnas ett flyt. Jag söker tryggheten. Tilliten till mig själv. Fokus här och nu!

Det gick bra. Lugnt, kontrollerat, dock en bra bit ifrån där jag vill vara, men jag är på rätt spår. Det går lite hackigt. Jag får inte riktigt upp blicken och saknar lite av den där framförhållningen och planen... Lite väl mycket adhoc. Men jag får väl finna mig i kartstoppen. Ett kartstopp i 5 SEK är bättre än 30 SEK bom.

Ivern tog dock över på slutet och utgången från några kontroller var allt annat än bra, men jag tar med mig det. Förvaltar det, tänker om...

Imorrn är det långdistans... Ska se till att få till orienteringen så jag kan få några löpsträckor!!!

Idag var det kul. Nu är jag glad.

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards