Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Johanna Bygdell - 10 maj 2015 21:14

for me... I rätt riktning. Inbillar jag mig.

Veckan har bestått i magsjuka. Sebbe sjuk från natten mot onsdag, Mathias sjuk torsdag kväll, Linus torsdag natt. Torka kräks, tvätta, städa. 10-mila hängde minst sagt löst. Det jag laddat för, det jag peppar för.

Tävlingsreptilhjärnan säger åkåkåkåkåk... Den andra hjärnan, den "normala" säger stanna hemma, spring damkaveln på sin höjd, sen hem... Kompromiss med mig själv. Kompromiss med min älskade familj. Flertalet dörrar, men det blev damkavel å det blev 10-milakavel.

Först damkavel, sträcka 4. 10.5 km rak bana (alla har samma kontroller). Gick ut själv. Fokus springa fort vilket resulterar i fort och fel. Ritat in bana och analyserat. Vet inte vart jag varit. Men har sprungit fort. Gpsen visade 12.5 km å snitthastighet 5.56 min/km. Lägg därtill en hel del stillastående. Japp. Snabbt. Efter halva banan kom en briljant orienterare ikapp mig, jag hängde å fick betydligt bättre orientering, men fan inte bra. Tyckte det gick långsamt men jag bommade så mycket själv så valet att ligga bakom var enda rätta. När hon tvekade kunde jag driva på som legat bakom å myst. :)

Absolut inte nöjd. Fan.

Äta, kolla 10-milakavelstart, sova. Upp 4.30 och klä sig för regn å kyla. Dagen innan bjöd på sol å värme... Men äre 10-mila så är det.

runt 5.30 var det dags för 12.5 km i sällskap av övervägande herrar. Fokus orientering. Tvekande, försiktigt, men inga större utsvävningar. Hade drag, tappade drag. Bommade banans lättaste kontroll med 1.5 minut. Fick sällis av två finnar, väntade en långsträcka, jag ville springa å tänkte de får dra. Så. Jävla. Dumt! Kollade in vilket vägval jag skulle valt men tänkte stt lite draghjälp skulle vara skönt. Dock tog de absolut sämsta tänkbara vägval. Å de sprang sakta! Tappade 5 min på det. Orientera själv!

När jag läste in mig lämnade jag mig dem bakom mig å plöjde på. Varvning = löpning. Kuta som en gnu!

Vid slutet av sista slingan kom en flock stressiga män. Jag la mig i klungan, i kloss med den framför, men vissa män verkar ha svårt att ha en tjej framför sig så det knuffades å buffades för de skulle prompt om. Sprang ifrån dem på upploppet! Suckers!

Med en minst 6 min bättre tid på damkaveln å 10 min bättre tid på 10-milakaveln hade jag varit nöjd.

Påbörjat analys av dambanan. Vet inte vart jag varit. :/

På torsdag är det en mindre tävling, lokal tävling. Längtar. Då blir det fokus orientering. Känns mer rätt att köra sånt på en sån tävling än på Swedish League.

Det är så mycket kraft och styrka i kroppen som vill ut! Vad kan jag prestera med bra orientering? Jag vill veta!!!

Gps på damkaveln: 12,5
Gps på 10-milakaveln: 14,5
Snitt typ 6 min/km trots fokus löpning på damkaveln å fokus orientering på den andra. Så farten finns trots att det känns som att jag stod still på 10-milakaveln.

Full fokus framåt. Så här stark har jag aldrig varit!

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards