Alla inlägg den 19 april 2015

Av Johanna Bygdell - 19 april 2015 22:54

på en cykeltur, milt sagt. Idag var planen en premiärtur med cykel å vagn å därefter kolhydratsladdning eftersom det vankades barnkalas. Dock har det blåst kanske orkan ute hela dan å födelsedagsbarnet kräktes oannonserat så vi valde att inte åka på kalas. Eller ja, det blev inget kalas. Har barn vattkoppor kan det firas med kalas där friska barn bjuds in för att vattkoppifieras men när ett barn kräks så hålls inga kalas... Diskriminering mot magsjuka tycker jag! Solklart fall! Hade jag vart magsjuka hade jag anmält!

Funderade på vad som är kul att göra när det blåser. Kom inte på något. Allt är tråkigt när det blåser. Hatart! Grillen måste flyttas för att inte lägga sig å gråta kol på gräset å studsmattan måste vi försöka komma på hur vi ska förankra eftersom det blir en vandrande sån annars.. Barna vill ut. Övervägde att knyta fast dem i ett snöre å låta vinden yra runt med dem på ett kontrollerar sätt. Meningen med snöret är för att slippa springa runt i grannskapet å leta bortblåsta barn...

En annan tanke som slog mig var att vi hoppade upp på studsmattan å inväntade nästa byvind och vips hade vi en flygande matta, dock rätt omöjlig att styra skulle jag tro. Ja, nu fattar ni hur mycket det blåst här idag. Å nej, jag är inte ett dugg dramatisk och överdriver inte det minsta...

Efter att grill å studsmatta säkrats bestämde vi oss för en biltur. Vi drog till Smitingen... Dit skulle du inte åka idag för att titta på vågorna. Nu gjorde ju inte vi det så vi var alltså på helt rätt plats!

Jag å sebben gungade lite. Å japp, vi sprang ikapp i sanden. Det springs alldeles för lite intervaller i sanden! Foten kände för övrigt riktigt bra!

Det kastades macka (utan ost).

Å skuttades på lätta fötter bort till Klubbsjön. En väldigt trevlig dag må jag säga.
Jag har även hunnit med lite terapi i form av att snickra på huvudgavel med förvaring. Snickra är förjävla bra terapi. Ja hantverksjobb överlag... Du blir lixom klar med det. Å du ensam är skyldig till hur bra/dåligt det blir... Ska fan bli snickare eller nåt ist..

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards