Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Johanna Bygdell - 29 mars 2015 15:41

...tränar konkurrenterna. Känn ingen stress. Vila du... Haha.

Igår var det 1000 grader varmt ute och en svag bris om ens det samt slask till knäna! Underbart!
Idag blåste det från alla jävla håll, regnade, snöade och regnade åsså var det för kallt för att vara varmt men för varmt för att vara kallt, nolljävlagrad alltså. Vårväder. Marsväder. Norrland.

Igår hade jag vilodag. Det firade jag med en prommis till Sports Gym med sebbe i vagnen. Där hölls det öppet hus och Öbacka LK ordnade löptävling på löpband. Så länge du orkar i hastigheten 12 km/h och lutningen 12 (% el grader, vet inte så noga). Det var flera som våga testa. Sebbe var inte så sugen på att låta mig springa på bandet, tror han tyckte det var läskigt, men bästa Anna lyckades underhålla honom så jag fick testa en gång iaf. Stapplade på i 2min å 40 sek på sega ben. Mitt pannben klara inte mer men samtidigt vill jag testa igen. Var verkligen sugen på revansch igår men mös med sebben ist å hejade på alla andra. Bäst sprang 14-åriga Arvid, 4.07 Imponerande!

När jag skulle promenera hem konstaterade jag efter 100m att gå är tråkigt så blev lätt jogg upp till OKQ8 där sebbis fick sig en glass. Sprang i t-shirt å svettades sönder!

I dag var det tänkt ett långpass, men tittade ut och sköt på passet, sköt på det och började intala mig att jag nog var lite sliten... Haha... Sovdags för sebbe å så möjligheten till ett "slöpass". Drog en sväng runt Örsjön. Stod still, bokstavligt talat 5 ggr. Två ggr på grund av plötslig stark motvind, en gång för att ge sebbe tutten, en för att ge honom något att roa sig med å en gång för att vagnen körde fast i snön.

Underbart väder, iaf när du sitter hemma igen, efter att genomfört det där passet... Bestämde mig för 2 timmar, tappade mycket tid längs bingorundan å den decimeterdjupa snön, men hade tid kvar så drog en repa i stan å avslutade med att spurta Sälstensgränd, från botten upp till oss. Njut!

Kallt! Konstaterade sebbe när han tittade ut när vi parkerat hemma... Mycket mysigare i vagnen!

Detta smakade gott som fan kan jag intyga!

Nu, fortsättning på kvalitetsmyset med familjen! Göttiga söndag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards