Alla inlägg den 18 mars 2015

Av Johanna Bygdell - 18 mars 2015 12:44

Du blir bra på det du tränar!

Men vad tråkigt det låter! Jag är så sjukt rastlös av mig å skulle inte palla att bara nöta mil efter mil samma slinga/sträcka dag ut å dag in. Även om jag borde springa mer och längre så vill jag inte det eftersom jag är rädd att tappa glädjen! Jag satte ju upp något slags mål att satsa mer mot denna säsong, men när veckor nu rullat inser jag att det inte är förenligt med den verklighet jag lever och vill leva i. Jag vill träna minst 2 timmar per dag, jag vill jobba heltid, jag vill engagera mig i föreningslivet, jag vill renovera hemma och framförallt vill jag vara med min familj, men vill ju inte plocka bort något heller, så då blir det till att prioritera och pussla.

Jag var på elitläger i början av januari inför kommande MWG och där föreläste multisportaren John Karlsson. Mycket intressant och något som fick mig att vakna till var hans "här och nu"-tänk. Jag har jobbat med det, att vara här och nu. Är jag med familjen tänker jag inte på jobb och träning osv. Det fungerar inte alltid men har märkt att börjar jag segla iväg så blir det varken hackat eller malet någonstans. Som när jag mitt under en intervall funderar på jobbproblem, på vad jag ska träna nästa pass eller när jag skall klämma in nästa pass och så får jag inte glömma Linus gympa på tisdag...

Men är ju inte det lättaste för det kräver ju att jag försöker planera in träningen och ofta blir det där tänkta morgonpasset inte av eftersom jag sovit så dåligt...

Men grejen är att när träningspasset blir av blir det ofta jävligt bra eftersom det inte finns något annat alternativ. Och jag känner mig lugnare och mindre stressad över allt jag vill hinna med.

Å sen det här med träning! Älskar träning och träning med variation! Igår simmade jag. Har fått bra struktur på passen tycker jag, men de är jobbiga!

Inplastat och fint! :)

Idag körde jag korta, explosiva backintervaller med några kollegor. Riktigt jobbigt. De musklerna har varit på semester... Men så kul!

Jag tänker såhär; jag blir antagligen inte så bra jag kan bli med mitt träningsupplägg, men varenda jäkla pass genomförs och genomsyras av glädje och då kommer resultaten oxå komma... Å gör de inte det så har jag iaf haft jävligt roligt på vägen!


Linus längtar tills orienteringen börjar, vi måste nästan ut å springa lite i skogen redan nu han å jag... Han är klok den där Linus...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards