Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Johanna Bygdell - 7 mars 2015 09:23

Idag stod det återhämtningspass på planeringen! Asså, dessa pass är ju bland de bästa; när kroppen är sliten, ben värker, armar värker, alla muskler värker, åsså sticker du ut å bara myser runt! Ingen fokus på prestation utan du bara njuter och insuper naturen runt dig! Vädret idag bjöd på frisk vind och regnande is, men passet var underbart ändå!

Igår var det långpass i fantastiskt väder! Vindstilla och en sol som trevade sig fram mellan molnen. Trots att klockan bara var 06.15 när jag stack ut var det "varmt". När jag kom till jobbet visade gpsen 23km å 1.50 i tid, skulle ju springa minst två timmar så det blev en extrarunda... När jag svängde ner för backen till jobbet visade gpsen 25,3km. Asså kampen att hejda mig för att inte fortsätta till 26 jämt var utmanande. För skulle jag fortsätta till 26 så skulle jag inte kunna stanna förrän jag var uppe i 30... Å ja, jag har ju ett jobb jag måste till. Jag samlar alltså på kilometrar. Samma sak på återhämtningspasset idag. Gpsen säger drygt 8km, ska jag inte få det till 10? Fast ja, jag vet hur det kommer gå då... Hade jag ingen familj jag gärna tillbringar tid med eller något jobb att gå till så hade jag kanske sprungit ihjäl mig... Eller, troligtvis, så hade jag inte haft samma motivation att träna... I'll never know, men jag vet att det som inspirerar mig är min familj!

Nu har isen övergått till regn och ingen är lyckligare än jag! 10 grader varmt och sol imorrn lovar barmark inom kort... Längtar ut i skogen!

Passet igår.... Ser molnigt ut men de försvann och himlen intogs av en varm härlig sol!

Passet idag...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tvåbarnsmamma med en förkärlek till löpning! Har ett nyväckt intresse för ultralöpning men roar mig även med orientering, simning, cykling och alla annan tänkbar träning...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards